Loading...
Mikesport logo small
Menu
Cart

FILTRUJ

Dętki rowerowe

MIKESPORT

    Dętki rowerowe w MikeSPORT - wsparcie na każdej trasie!


    Witaj w kategorii dętki rowerowe w sklepie MikeSPORT! Nasza oferta to szeroka gama produktów, które gwarantują komfort i bezpieczeństwo podczas jazdy na rowerze. Wśród nich znajdziesz dętki do roweru o różnych rozmiarach, w tym dętki rowerowe 6,8,10,12,16,20 cali, dętka rowerowa 26, dętka 27,5, dętka 28, dętka 29 czy dętka 700x40c lub 700x36c. Dostępne są dętki rowerowe z butylu oraz dętki lateksowe (lekkie) z takich marek jak MITAS, CONTINENTAL, FORCE, GAADI, WELDTITE, VREDESTEIN. Pamiętaj, że odpowiednie ciśnienie w oponach rowerowych jest kluczowe dla osiągów i bezpieczeństwa na trasie.

    Wentyl rowerowy - znajdź swój typ!

    W ofercie znajdują się różne rodzaje dętek rowerowych z różnymi wentylami rowerowymi takie jak wentyl presta(FV lub SV) , wentyl schrader (AV), wentyl dunlop (DV). Dobór odpowiedniego wentyla jest istotny gdyż musi pasować do twojej obręczy.

    Rodzaje wentyli - jak wybrać odpowiedni?

    Pamiętaj że większość nowy modeli pompek rowerowych obsługuje wszystkie 3 typy wentyli

    Wentyl Presta (FV lub SV) - stosowany głównie w rowerach szosowych i górskich. Charakteryzuje się wąskim profilem, co pozwala na montaż w cieńszych obręczach. Wymaga specjalnej pompki lub adaptera. Mając adapter z AV na SV bez problemu można napompować koła na stacji benzynowej kompresorem

    Wentyl Schrader (AV) - znany również jako wentyl samochodowy, popularny w rowerach miejskich i trekkingowych. Łatwy w użyciu, swoje koła w rowerze napompujesz na stacji benzynowej kompresorem.

    Wentyl Dunlop (DV) - również nazywany wentylem rowerowym, spotykany w starszych rowerach oraz niektórych modelach miejskich. Łatwy w obsłudze, ale mniej szczelny niż wentyl presta czy schrader.


    Jak dobrać dętkę do opony rowerowej?

    Aby dobrać dętkę do opony rowerowej, postępuj zgodnie z poniższymi krokami:

    1. Sprawdź rozmiar opony: Najpierw musisz znać rozmiar swojej opony rowerowej. Zwykle znajduje się on na boku opony i jest podawany w formacie ETRTO lub calach. Przykładowe oznaczenia to 54-559 lub 26x2.00. W przypadku ETRTO, pierwsza cyfra przed myślnikiem (54) oznacza szerokość opony, natomiast druga (559) jej średnicę. W oznaczeniu calowym, pierwsza liczba oznacza średnicę koła (26), a druga szerokość opony (2.00).
    2. Wybierz odpowiedni rozmiar dętki: Dętki rowerowe mają zazwyczaj podany zakres szerokości, do których pasują. Na przykład, dętka 26 x 1.75-2.10 będzie pasować do opon o szerokości od 1.75 do 2.10. Upewnij się, że szerokość opony mieści się w podanym zakresie.
    3. Sprawdź rodzaj wentyla: Istnieją trzy główne rodzaje wentyli rowerowych: AV (wentyl samochodowy), DV (wentyl rowerowy Dunlop) oraz FV/SV (wentyl Presta). Sprawdź, jaki rodzaj wentyla posiada Twoja dętka i czy pasuje do Twojej obręczy rowerowej. W razie potrzeby możesz zakupić adaptery lub wymienić wentyl na odpowiedni typ.
    4. Porównaj dętki o różnych materiałach: Dętki rowerowe są zazwyczaj wykonane z gumy butylowej lub lateksowej. Guma butylowa jest tańsza, odporna na przebicia i dłużej utrzymuje powietrze, ale jest cięższa od lateksu. Dętki lateksowe są lżejsze i zapewniają lepszą przyczepność, ale są droższe i szybciej tracą powietrze. Wybierz materiał, który najlepiej odpowiada Twoim potrzebom i preferencjom.
    5. Uwzględnij wagę i grubość dętki: Dętki o większej grubości będą bardziej odporne na przebicia, ale jednocześnie cięższe. Jeśli planujesz jeździć na dużą odległość lub na trudnym terenie, wybierz dętkę o większej grubości. Jeśli natomiast zależy Ci na lekkiej konstrukcji roweru, wybierz cieńszą dętkę.
    6. Kup dętkę od renomowanego producenta: Aby zapewnić sobie wysoką jakość i trwałość dętki, warto zainwestować w produkty od znanych i renomowanych marek. W ten sposób będziesz mógł liczyć na lepszą wydajność i trwałość dętki.

    Konsultacja z ekspertem:

    Jeśli nadal masz wątpliwości co do wyboru dętki, warto skonsultować się z naszym ekspertem. Jako fachowcy z branży pomożemy Ci wybrać odpowiednią dętkę i odpowiedzą na wszystkie pytania dotyczące jej doboru.

    Pamiętaj:

    Zawsze miej zapasową dętkę: Dobrym pomysłem jest zawsze mieć przy sobie zapasową dętkę, zwłaszcza podczas dłuższych przejażdżek czy wypraw rowerowych. W razie przebicia opony będziesz mógł szybko wymienić dętkę i kontynuować jazdę.
    Naucz się samodzielnie wymieniać dętkę: Warto nauczyć się jak wymieniać dętkę w rowerze samodzielnie. To prosta i przydatna umiejętność, która pozwoli Ci zaoszczędzić czas i pieniądze na serwisowaniu roweru w przyszłości.

    Podsumowując, aby dobrać dętkę do opony rowerowej, sprawdź rozmiar opony, wybierz odpowiedni rozmiar i rodzaj wentyla, porównaj materiały, wagę oraz grubość dętki. Znajdź dętkę, która spełnia Twoje wymagania i pasuje do Twojego roweru.

    Dętki rowerowe z antyprzebiciowym systemem

    Jednym z ciekawych rozwiązań dostępnych na rynku dętek rowerowych jest WELDTITE Dr. Sludge - dętka z płynem antyprzebiciowym. To innowacyjne rozwiązanie zapewnia dodatkową ochronę przed przebiciami, co jest szczególnie istotne dla osób, które często jeżdżą po nierównych nawierzchniach czy szutrowych drogach.

    Zapobiega przebiciom opon: WELDTITE Dr. Sludge dętka z płynem antyprzebiciowym skutecznie zapobiega przebiciom opon, zwiększając ich żywotność i ograniczając ryzyko awarii podczas jazdy.

    Natychmiast uszczelnia przebicia o średnicy do 3 mm: Płyn antyprzebiciowy zawarty w dętce Dr. Sludge szybko i skutecznie uszczelnia przebicia o średnicy nawet do 3 mm. To oznacza, że nawet gdy opona zostanie przebita, płyn szybko zareaguje, zabezpieczając dętkę i pozwalając kontynuować jazdę.

    Działa raz za razem: WELDTITE Dr. Sludge dętka z płynem antyprzebiciowym działa wielokrotnie, zapewniając skuteczną ochronę przed przebiciami przez długi czas użytkowania.

    Woda na bazie substancji o właściwościach antykorozyjnych i jest całkowicie nieszkodliwa: Płyn antyprzebiciowy Dr. Sludge oparty jest na bazie wody i zawiera substancje o właściwościach antykorozyjnych. Jest to całkowicie nieszkodliwe rozwiązanie, które nie wpłynie negatywnie na stan opony ani dętki.

    Wewnętrzna dętka i opona nie będą się kleić: Płyn antyprzebiciowy zawarty w dętce WELDTITE Dr. Sludge nie powoduje klejenia się wewnętrznej dętki z oponą, co ułatwia ewentualną wymianę dętki.

    Nie wysycha niezależnie od temperatury zewnętrznej: Płyn antyprzebiciowy Dr. Sludge nie wysycha w skrajnych temperaturach zewnętrznych, zapewniając ochronę przed przebiciami niezależnie od warunków atmosferycznych.

    WELDTITE Dr. Sludge to doskonałe rozwiązanie dla rowerzystów, którzy poszukują dodatkowej ochrony przed przebiciami i chcą uniknąć niespodziewanych problemów podczas jazdy.

    Dętka z płynem antyprzebiciowym może znacząco zwiększyć bezawaryjność i komfort jazdy, minimalizując przestoje związane z koniecznością naprawy lub wymiany dętki. Dzięki temu rowerzysta może skupić się na przyjemności płynącej z jazdy, nie martwiąc się o potencjalne problemy z oponami.

    Dodatkowo, WELDTITE Dr. Sludge dętka z płynem antyprzebiciowym jest doskonałym rozwiązaniem dla osób, które nie mają doświadczenia w naprawie rowerów, gdyż w przypadku przebicia nie muszą przeprowadzać wymiany dętki na drodze czy w terenie. Płyn antyprzebiciowy natychmiast uszczelnia przebicie, pozwalając na kontynuowanie jazdy.

    Warto zainwestować w dętkę z płynem antyprzebiciowym, szczególnie dla osób, które korzystają z roweru na co dzień jako środka transportu do pracy czy szkoły, czy też dla miłośników dłuższych wypraw rowerowych, gdzie niezawodność sprzętu jest kluczowa.

    Dętka rowerowa - dętka z dwoma końcami

    GAADI wprowadziło na rynek unikalne rozwiązanie dla rowerzystów - specjalną dętkę rowerową z dwoma końcami, która cechuje się 100% szczelnością. Innowacyjna konstrukcja dętki GAADI pozwala na jej bardzo łatwy i szybki montaż, bez konieczności demontażu koła.

    Łatwy i szybki montaż: Jednym z największych atutów dętki GAADI jest jej prostota montażu. Dzięki dwóm końcom dętki, rowerzysta nie musi zdejmować koła, aby wymienić dętkę. Wystarczy zdjąć oponę z obręczy, a następnie włożyć nową dętkę GAADI zgodnie z jej kształtem. Proces ten pozwala zaoszczędzić czas i wysiłek, szczególnie w sytuacjach awaryjnych, gdy wymiana dętki musi być przeprowadzona na drodze czy w terenie.

    100% szczelność: GAADI dętka rowerowa z dwoma końcami zapewnia 100% szczelność, co gwarantuje odpowiednie ciśnienie w oponach rowerowych oraz komfort jazdy. Dzięki wysokiej jakości materiałów, z jakich wykonana jest dętka GAADI, rowerzysta może mieć pewność, że jego opony będą utrzymywać stałe ciśnienie nawet podczas dłuższych podróży.

    Doskonałe rozwiązanie dla rowerzystów: Specjalna dętka GAADI to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich rowerzystów, niezależnie od doświadczenia czy upodobań. Łatwy montaż oraz wysoka szczelność sprawiają, że dętka GAADI jest praktycznym wyborem zarówno dla osób, które korzystają z roweru jako środka transportu, jak i dla miłośników dłuższych wypraw rowerowych.

    Warto zainteresować się innowacyjnym rozwiązaniem, jakim jest dętka GAADI z dwoma końcami. Nie tylko przyczynia się ona do zwiększenia komfortu jazdy, ale również sprawia, że naprawa przebitej opony staje się znacznie prostsza i szybsza, co jest szczególnie istotne w przypadku awarii w trudno dostępnych miejscach.

    Wymiana dętki w rowerze - jak to zrobić?

    Wymiana dętki w rowerze jest prosta i można jej dokonać w zaledwie kilka minut wystarczy. Do wymiany dętki potrzebujesz łyżki do opon, nową dętkę, oraz klucz 15 jeśli twój rower nie posiada szybko-zamykacza. Jeśli twoje koła mają sztywną oś to będzie potrzebny klucz imbusowy chyba że masz szybko-zamykacz.

    1. Odkręć koło i wyciągnij koło
    2. Odkręć śrubę na wentylu
    3. Łyżkami do opon ściągnij oponę z obręczy ( tylko z jednej strony, nie przesuwaj jej, by łatwiej zlokalizować przyczynę uszkodzenia dętki rowerowej
    4. Wyciągnij dętkę,
    5. Zlokalizuj dziurę pompując dętkę, następnie przyłóż dętkę do koła i odszukaj miejsce w oponie, które pokrywa się z dziurą w dętce rowerowej.
    6. Usuń ostry element z opony rowerowej jeśli nadal się znajduje
    7. Załataj łatkami rowerowymi lub wymień dętkę na nową
    8. Lekko napompuj dętkę, tak aby można było włożyć ją do opony rowerowej
    9. Załóż oponę na obręcz i napompuj  koło.

    Pamiętaj, że regularna kontrola ciśnienia w oponach rowerowych jest kluczowa dla utrzymania komfortu jazdy i długowieczności dętki.

    Kiedy wymieniać dętkę rowerową?

    Zastanawiasz się, kiedy warto dokonać wymiany dętki w rowerze? Przede wszystkim w przypadku przebicia opony, ale także gdy dętka traci powietrze szybciej niż powinna. Dbaj o swoje dętki do roweru, a unikniesz nieprzewidzianych niespodzianek na trasie.

    Jak utrzymać odpowiednie ciśnienie w oponach rowerowych?
    Regularne sprawdzanie i utrzymanie właściwego ciśnienia w oponach rowerowych jest niezbędne dla komfortu jazdy oraz wydłużenia żywotności dętek. Warto inwestować w porządną pompkę rowerową oraz manometr, aby kontrolować ciśnienie w oponach. Najlepiej mieć stacjonarną pompkę rowerową z manometrem, gdyż prawidłowe utrzymanie odpowiedniego ciśnienia w oponach wymaga sprawdzania średnio co 2 tygodnie. Mają pompkę rowerową podłogową stacjonarną szybko uzupełnisz brak ciśnienia. Natomiast małą podręczną pompkę rowerową zabierasz zawsze ze sobą kiedy idziesz na rower, oczywiście nie zapomnij także łatek, łyżek do opon oraz klucza jeśli potrzebuje odkręcić koło w razie przebitej dętki rowerowej

    Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą dętek rowerowych w sklepie MikeSPORT! Wspólnie znajdziemy idealne rozwiązanie dla Twojego roweru, zarówno pod kątem rozmiaru, jak i rodzaju wentyla. Dbaj o swoje dętki do roweru, a ciesz się komfortem i bezpieczeństwem na każdej trasie.