Loading...
Mikesport logo small
Menu
Cart

Niniejszy Regulamin zawiera zasady funkcjonowania platformy MIKESPORT.PL.

Klienci znajdą tutaj w szczególności informacje o zasadach składania Zamówienia, ofercie, prawie do odstąpienia od Umowy oraz odpowiedzialności z tytułu niezgodności Towaru z Umową.

Sprzedawcy znajdą w Regulaminie w szczególności informacje o zasadach rejestracji, umieszczania Ofert, Opłatach oraz odpowiedzialności.

I ROZDZIAŁ – DLA KLIENTÓW I SPRZEDAWCÓW

§ 1
Definicje 

1. Platforma – platforma marketplace funkcjonująca pod adresem mikesport.pl.

2. Usługodawca – Sellgro spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Poznaniu, pod adresem ul. Grochowska 137/7, 60-336 Poznań, wpisana do rejestru przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000457201, posiadająca NIP: 7792413683, o kapitale zakładowym 5 000,00 zł, adres e–mail: office@sellgro.com, nr tel. +48 607 071 941.

3. Sprzedawca – Przedsiębiorca posiadający Konto Sprzedawcy, sprzedający Towary za pośrednictwem Platformy.

4. Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której przepisy szczególne przyznają zdolność prawną, składająca Zamówienie w ramach Platformy i dokonująca zakupów za pośrednictwem Platformy.

5. Konsument – osoba fizyczna zawierająca ze Sprzedawcą umowę, której przedmiot nie jest związany bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową

6. Przedsiębiorca na prawach Konsumenta – osoba fizyczna prowadząca jednoosobową działalność gospodarczą zawierająca umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, jeżeli z treści tej Umowy wynika, że nie posiada ona dla niej charakteru zawodowego.

7. Przedsiębiorca – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna niebędąca osobą prawną, której ustawa przyznaje zdolność prawną, prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową i dokonująca czynności prawnej związanej bezpośrednio z jej działalnością gospodarczą lub zawodową.

8. Konto Klienta – konto Klienta założone na Platformie, umożliwiające dostęp do zakupionych usług i Towarów oraz zarządzanie danymi Klienta po podaniu Loginu i Hasła.

9. Konto Sprzedawcy – konto Sprzedawcy założone na Platformie, umożliwiające zarządzanie Ofertami, Zamówieniami oraz danymi Sprzedawcy po podaniu Loginu i Hasła.

10. Umowa Sprzedaży – Umowa sprzedaży Towaru zawarta pomiędzy Sprzedawcą a Klientem za pośrednictwem Platformy.

11. Umowa o świadczenie usług – Umowa zawierana w drodze Rejestracji Sprzedawcy na Platformie, między Sprzedawcą a Usługodawcą.

12. Towar – rzecz fizyczna, która stanowi przedmiot sprzedaży za pośrednictwem Platformy.

13. Oferta – prezentacja Towaru Sprzedawcy, zawierająca w szczególności cenę i opis Towaru, służąca zaproponowaniu zawarcia Umowy Sprzedaży między Klientem a Sprzedawcą.

14. Dane Usługodawcy – dane kontaktowe Usługodawcy: Sellgro sp. z o.o., ul. Grochowska 137/7, 60-336 Poznań, adres e–mail: office@sellgro.com, nr tel. +48 607 071 941.

15. Użytkownik – Klient lub odbiorca świadczonych przez Usługodawcę usług.

16. Cena – wartość, którą Klient jest zobowiązany zapłacić Sprzedawcy za zakup Towaru, wyrażona w złotych polskich, uwzględniająca podatek od Towarów i usług oraz podatek akcyzowy (jeżeli ma zastosowanie).

17. Dni robocze – dni od poniedziałku do piątku z wyłączeniem dni ustawowo wolnych od pracy.

18. Login – identyfikator Użytkownika, który pozwala na korzystanie z Konta Klienta lub Konta Sprzedawcy na Platformie.

19. Hasło – ciąg znaków literowych, cyfrowych lub innych wybranych przez Klienta podczas Rejestracji na Platformie, wykorzystywanych w celu zabezpieczenia dostępu do Konta Klienta na Platformie.

20. Newsletter – usługa świadczona przez Platformę na rzecz Użytkownika polegająca na wysyłaniu mu informacji o działaniu Platformy, w tym informacje handlowe, po dobrowolnym podaniu przez Użytkownika adresu e–mail, imienia i nazwiska oraz wyrażeniu zgody na jej otrzymywanie.

21. Rejestracja – czynność faktyczna dokonana w sposób określony w Regulaminie, wymagana dla korzystania przez Klienta ze wszystkich funkcjonalności Platformy Internetowego, w tym złożenia Zamówienia.

22. Zamówienie – oświadczenie woli Klienta, wyrażające chęć zawarcia Umowy Sprzedaży na odległość, które Klient składa Sprzedawcy za pośrednictwem Platformy z wykorzystaniem środków komunikacji na odległość, określające Towar będący przedmiotem Oferty zawarcia Umowy Sprzedaży oraz dane Klienta niezbędne do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży.

23. Usługa marketplace – usługa świadczona przez Usługodawcę drogą elektroniczną za pośrednictwem Platformy, polegająca na udostępnieniu narzędzi, dzięki którym Użytkownik może założyć Konto Klienta i dokonywać zakupów za pośrednictwem Platformy lub Konto Sprzedawcy, prezentować i sprzedawać Towary oraz pozyskać kupujących.

24. Użytkownik – Klient lub odbiorca świadczonych przez Usługodawcę usług.

§ 2
Postanowienia wstępne

1. Niniejszy regulamin określa zasady korzystania z Platformy oraz zasady i tryb zawierania umów sprzedaży na odległość za pośrednictwem Platformy i Usługi marketplace.

2. Regulamin jest dostępny w sposób nieprzerwany na stronie internetowej Platformy w sposób umożliwiający jego pobranie, odtwarzanie i utrwalanie jego treści poprzez wydrukowanie lub zapisanie na nośniku w każdej chwili.

3. Dokonywanie zakupów na Platformie wymaga dostępu do komputera lub urządzenia mobilnego z dostępem do Internetu, standardowego systemu operacyjnego, dostępu do przeglądarki internetowej obsługującej JavaScript oraz niezbędne pliki cookies, a także do poczty elektronicznej. Ponadto do dokonania zakupów wymagane jest ukończenie procesu składania Zamówienia podczas którego konieczne jest podanie danych niezbędnych do realizacji Zamówienia.

4. Jeżeli Usługodawca oferuje treści lub usługi cyfrowe, a korzystanie z nich wymagałoby spełnienia dodatkowych warunków technicznych, warunki te wskazane są w opisie tych produktów na Platformie.

5. Specyfika każdego Towaru oraz jego cechy charakterystyczne znajdują się w opisach Towaru na Platformie. Sprzedawcy są zobligowani do umieszczenia specyfikacji Towaru w sposób zgodny ze stanem rzeczywistym i prawnym.

6. Przesyłanie za pośrednictwem formularzy treści bezprawnych jest zabronione.

§ 3
Kontakt

1. Kontakt z Usługodawcą jest możliwy:

1) drogą elektroniczną pod adresem: office@sellgro.com;

2) telefoniczne pod numerem: +48 607 071 941;

3) drogą pisemną na adres: Sellgro sp. z o.o., ul. Grochowska 137/7, 60-336 Poznań.

2. Dane kontaktowe każdego Sprzedawcy są wskazane w jego profilu w sekcji „Kontakt”, dostępnym dla Użytkowników.

§ 4
Ochrona danych osobowych

1. W zakresie usług związanych z działalnością Platformy, administratorem danych osobowych Klientów i Sprzedawców zbieranych za pośrednictwem Platformy jest Usługodawca.

2. W zakresie związanym ze składaniem i realizacją zamówień, administratorem danych osobowych jest Sprzedawca.

3. Zasady przetwarzania danych osobowych oraz związane z przetwarzaniem prawa podmiotów, których dane dotyczą, zawarte zostały w Polityce Prywatności Platformy.

II ROZDZIAŁ – DLA KLIENTÓW

§ 5
Rejestracja – Konto Klienta

1. Utworzenie Konta Klienta jest możliwe po dokonaniu nieodpłatnej Rejestracji przez Klienta.

2. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie przez Klienta formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na Platformie oraz wysłanie go poprzez wybranie odpowiedniej funkcji oznaczonej przyciskiem „Zarejestruj się”.

3. Podczas Rejestracji Klient ustala indywidualne Hasło dostępu do Konta. Klient jest zobowiązany do nieudostępniania Hasła osobom trzecim.

4. W trakcie Rejestracji, Klient ma możliwość zapoznania się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.

5. W trakcie Rejestracji Klient może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Usługodawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Usługodawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.

6. Po Rejestracji, Klient otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e–mail podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Usługodawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Klienta, zaś Klient uzyskuje możliwość dostępu do Konta Klienta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.

7. Usługodawca i Sprzedawca są uprawnieni do wdrażania obniżek, promocji i specjalnych Ofert przeznaczonych wyłącznie dla zarejestrowanych Klientów.

§ 6
Dokonywanie zakupów za pośrednictwem Platformy

1. Klient może dokonywać zakupów na Platformie po zalogowaniu na Konto Klienta lub bez rejestracji.

2. Cena Towaru brutto zawierająca podatek VAT podana jest na stronie Platformy. Ceny Towarów nie zawierają kosztów dostawy, które każdorazowo wskazane są w procesie składania Zamówienia.

3. Informacje o Towarach podane na stronach internetowych Platformy, w szczególności ich opisy, parametry techniczne i użytkowe oraz ceny, stanowią zaproszenie do zawarcia Umowy.

4. Po dokonaniu wyboru Towaru, celem dokonania zakupu, Klient powinien podejmować kolejne kroki zgodnie z komunikatami wyświetlanymi na stronach Platformy. W przypadku posiadania kodu rabatowego, Klient ma możliwość wpisania go w koszyku lub w trakcie procesu składania Zamówienia. Klient może następnie przeliczyć koszty koszyka a następnie przejść do płatności.

5. Celem złożenia Zamówienia konieczne jest podanie przez Klienta w formularzach danych oznaczonych jako obowiązkowe. Do momentu kliknięcia przycisku kończącego Zamówienie, Klient ma możliwość modyfikacji Zamówienia lub podanych danych.

6. W celu finalizacji Zamówienia, konieczne jest złożenie przez Klienta Zamówienia poprzez kliknięcie przycisku kończącego Zamówienie „Kupuję i płacę” na stronie podsumowującej Zamówienie. Do złożenia Zamówienia wymagane jest uprzednie dodanie Towarów do koszyka, uzupełnienie danych i wyrażenie wymaganych zgód, w tym akceptacja regulaminu.

7. Po złożeniu Zamówienia, Sprzedawca niezwłocznie potwierdza jego otrzymanie oraz jednocześnie przyjmuje Zamówienie do realizacji. Potwierdzenie otrzymania Zamówienia i jego przyjęcie do realizacji następuje poprzez przesłanie przez Sprzedawcę Klientowi stosownej wiadomości e–mail na podany w trakcie składania Zamówienia adres poczty elektronicznej Klienta, która zawiera co najmniej oświadczenia Sprzedawcy o otrzymaniu Zamówienia i o jego przyjęciu do realizacji oraz potwierdzenie zawarcia Umowy Sprzedaży. Z chwilą otrzymania przez Klienta powyższej wiadomości e–mail zostaje zawarta Umowa Sprzedaży między Klientem, a Sprzedawcą.

8. Utrwalenie, zabezpieczenie oraz udostępnienie Klientowi treści zawieranej Umowy Sprzedaży następuje poprzez udostępnienie niniejszego Regulaminu na stronie Platformy Internetowego oraz przesłanie Klientowi wiadomości e–mail. Treść Umowy Sprzedaży jest dodatkowo utrwalona i zabezpieczona w systemie informatycznym Platformy Usługodawcy.

9. Usługodawca i Sprzedawca zastrzegają sobie prawo do wstrzymania realizacji Zamówienia w przypadku uzasadnionych wątpliwości co do prawdziwości i rzetelności danych wpisanych przez Klienta w formularzu rejestracyjnym. W takiej sytuacji Usługodawca bądź Sprzedawca niezwłocznie skontaktuje się z Klientem. 

10. Sprzedawca nie jest upoważniony do publikowania w ramach Platformy treści, które zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio mogą zachęcać Klientów do dokonania zakupu Towaru poza Platformą.

11. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji danych, nie później niż w terminie 5 dni od momentu wystąpienia zmiany.

§ 7
Dostawa

1. Towar jest wysyłany z magazynu Sprzedawcy lub magazynów Sprzedawców, których Towary zamówił Klient.

2. Dostawa Towaru dostępna jest na terytorium Unii Europejskiej.

3. Klient ma do wyboru formy dostawy wskazane przez Sprzedawcę w procesie składania Zamówienia, które mogą obejmować:

1) firmę kurierską;

2) dostawa do paczkomatu.

4. Dostawa Towaru do Klienta jest odpłatna w przypadku gdy Towar wymaga fizycznej wysyłki, chyba że Umowa sprzedaży stanowi inaczej. Koszty dostawy Towaru (w tym opłaty za transport, dostarczenie i usługi pocztowe) są wskazywane Klientowi na stronach Platformy, w zakładce informacyjnej dotyczącej kosztów dostawy oraz w trakcie składania Zamówienia, w tym także w chwili wyrażenia przez Klienta woli związania się Umową Sprzedaży.

5. W uzasadnionych przypadkach Sprzedawca może wysłać kilka oddzielnych przesyłek w ramach jednego Zamówienia bez ponoszenia dodatkowych kosztów przez Klienta.

6. Termin dostawy Towaru do Klienta jest każdorazowo wskazywany w procesie składania Zamówienia. W przypadku w którym zamawiane Towary mają różny czas dostawy, zastosowanie znajduje termin podany dla Towaru o najdłuższym czasie dostawy.

7. Wskazane w ust. 4 powyżej terminy liczone są od dnia zaksięgowania przelewu na konto Sprzedawcy.

§ 8
Płatności dla Klientów

1. Ceny prezentowane przy Towarze nie zawierają kosztów dostawy, o których Klienci są informowani każdorazowo w procesie składania Zamówienia.

2. Na Platformie honorowane są formy płatności dostępne w procesie składania Zamówienia, obejmujące w szczególności przelew bankowy oraz płatności elektroniczne, w tym płatność elektroniczną BLIK.

3. Usługodawca udostępnia Klientom następujące sposoby płatności za zamówiony Towar i dostawę:

1) płatność przelewem bankowym;

2) płatność elektroniczna BLIK;

3) płatność kartą płatniczą, za pośrednictwem bramki płatniczej TPay, obsługiwanej przez spółkę Krajowy

Integrator Płatności spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 61–894 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000412357, NIP: 7773061579. Regulamin TPay jest dostępny pod adresem: https://tpay.com/user/assets/files_for_download/regulamin.pdf.

4. W przypadku wyboru przez Klienta płatności przelewem lub płatności elektronicznych, Sprzedawca jest uprawniony do anulowania zamówienia, którego Klient nie opłaci w określonym przez Sprzedawcę terminie.

5. Klient wyraża zgodę na wysyłkę faktury w formie elektronicznej.

6. Dostępne formy płatności mogą różnić się w zależności od adresu

dostawy oraz tego, czy Klient jest Konsumentem, czy Przedsiębiorcą.

§ 9
Niezgodność Towaru z Umową; reklamacje

1. Reklamacje są rozpatrywane przez Sprzedawcę, u którego Klient złożył Zamówienie. Usługodawca nie rozpatruje reklamacji Klientów dotyczących Towarów zamówionych za pośrednictwem Platformy.

2. Jeżeli Sprzedawca wprowadził własne zasady dotyczące reklamacji, Klient powinien postępować zgodnie z nimi. Zasady rozpatrywania reklamacji wprowadzone przez Sprzedawcę są dostępne w profilu Sprzedawcy.

3. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa.

4. Sprzedawca niniejszym informuje o przewidzianej przez prawo odpowiedzialności Przedsiębiorcy za zgodność świadczenia z Umową. Konsument ma prawo skorzystać z gwarancji, o ile została udzielona.

5. Przed złożeniem reklamacji i wysyłką Towaru do Sprzedawcy, Klient jest proszony o Kontakt telefoniczny lub za pomocą wiadomości elektronicznej ze Sprzedawcą celem przyśpieszenia postępowania reklamacyjnego i rozwiązania problemu.

6. Adres korespondencyjny właściwy do reklamacji oraz adres do zwrotu Towaru jest każdorazowo wskazany na Platformie, w danych Konta Sprzedawcy, dostępnych dla wszystkich Użytkowników.

7. Towar jest zgodny z Umową, jeżeli zgodne z Umową pozostają w szczególności jego: opis, rodzaj, ilość, jakość, kompletność i funkcjonalność.

8. Jeżeli Towar jest niezgodny z Umową, Konsument może żądać jego naprawy lub wymiany.

9. Sprzedawca może dokonać wymiany, gdy Konsument żąda naprawy, lub Sprzedawca może dokonać naprawy, gdy Konsument żąda wymiany, jeżeli doprowadzenie do zgodności Towaru z Umową w sposób wybrany przez Konsumenta jest niemożliwe albo wymagałoby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy. Jeżeli naprawa i wymiana są niemożliwe lub wymagałyby nadmiernych kosztów dla Sprzedawcy, może on odmówić doprowadzenia Towaru do zgodności z Umową.

10. Sprzedawca dokonuje naprawy lub wymiany w rozsądnym czasie od chwili, w której został poinformowany przez Konsumenta o braku zgodności z Umową, i bez nadmiernych niedogodności dla Konsumenta, uwzględniając specyfikę Towaru oraz cel, w jakim Konsument go nabył. Koszty naprawy lub wymiany, w tym w szczególności koszty opłat pocztowych, przewozu, robocizny i materiałów, ponosi Sprzedawca.

11. Konsument udostępnia Sprzedawcy Towar podlegający naprawie lub wymianie. Sprzedawca odbiera od Konsumenta Towar na swój koszt. Konsument nie jest zobowiązany do zapłaty za zwykłe korzystanie z Towaru, który następnie został wymieniony.

12. W określonych w ustawie o prawach Konsumenta przypadkach Konsument może złożyć oświadczenie o obniżeniu ceny albo odstąpieniu od Umowy. W szczególności dotyczy to sytuacji, w której Sprzedawca odmówił doprowadzenia Towaru do zgodności Towaru z Umową lub nie doprowadził do zgodności Towaru z Umową.

13. Sprzedawca zwraca Konsumentowi kwoty należne wskutek skorzystania z prawa obniżenia ceny niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia Konsumenta o obniżeniu ceny.

14. W razie odstąpienia od Umowy Konsument niezwłocznie zwraca Towar Sprzedawcy na jego koszt. Sprzedawca zwraca Konsumentowi cenę niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania Towaru lub dowodu jego odesłania.

15. Konsument nie może odstąpić od Umowy, jeżeli brak zgodności Towaru z Umową jest nieistotny. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową jest istotny.

16. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za brak zgodności Towaru z Umową istniejący w chwili jego dostarczenia i ujawniony w ciągu dwóch lat od tej chwili, chyba że termin przydatności Towaru do użycia, określony przez Sprzedawcę, jego poprzedników prawnych lub osoby działające w ich imieniu, jest dłuższy.

17. Domniemywa się, że brak zgodności Towaru z Umową, który ujawnił się przed upływem dwóch lat od chwili dostarczenia Towaru, istniał w chwili jego dostarczenia, o ile nie zostanie udowodnione inaczej lub domniemania tego nie można pogodzić ze specyfiką Towaru lub charakterem braku zgodności Towaru z Umową.

18. Sprzedawca jest obowiązany udzielić odpowiedzi na reklamację Konsumenta w terminie 14 dni od dnia jej otrzymania.

19. W przypadku, gdy na Towar została udzielona gwarancja, informacja o niej, a także jej treść, będą zawarte przy opisie Towaru na Platformie.

20. Prawa z tytułu niezgodności Towaru z Umową przysługują Konsumentowi oraz Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta.

§ 10
Prawo do odstąpienia od Umowy

1. Klient ma prawo odstąpić od niniejszej Umowy bez podania jakiejkolwiek przyczyny w terminie 30 dni od dnia objęcia w posiadanie kupionych rzeczy. Termin do odstąpienia od Umowy wygasa po upływie 30 dni od dnia, w którym Klient wszedł w posiadanie rzeczy lub w którym osoba trzecia inna niż przewoźnik i wskazana przez Klienta weszła w posiadanie rzeczy.

2. Zwrotu należy dokonać na adres wskazany w profilu Sprzedawcy, u którego Klient złożył Zamówienie. Jeżeli Sprzedawca wprowadził własne zasady dotyczące odstąpienia od Umowy, Klient powinien postępować zgodnie z nimi. Zasady odstąpienia od Umowy wprowadzone przez Sprzedawcę są dostępne w profilu Sprzedawcy.

3. Aby skorzystać z prawa odstąpienia od Umowy, Klient może skorzystać z opcji ZWROTY ON-LINE dostępnej w Sklepie, za pomocą której może poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od Umowy.

4. W przypadku odstąpienia od Umowy przez Klienta spoza terytorium Polski, Klient musi poinformować Sprzedawcę o swojej decyzji o odstąpieniu od niniejszej umowy w drodze jednoznacznego oświadczenia (na przykład wypełnienie formularza odstąpienia od umowy będącego załącznikiem nr 1 lub pismo wysłane pocztą lub pocztą elektroniczną). Klient może skorzystać z wzoru formularza odstąpienia od umowy, jednak nie jest to obowiązkowe.

5. Aby zachować termin do odstąpienia od Umowy, wystarczy, aby Klient wysłał Sprzedawcy informację dotyczącą wykonania przysługującego mu prawa odstąpienia od Umowy za pośrednictwem Sklepu, drogą elektroniczną lub telefoniczną przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy.

6. W przypadku odstąpienia od Umowy, Sprzedawca zwraca Klientowi wszystkie otrzymane od Klienta płatności, w tym koszty dostarczenia rzeczy (z wyjątkiem dodatkowych kosztów wynikających z wybranego przez Klienta sposobu dostarczenia innego niż najtańszy zwykły sposób dostarczenia oferowany przez nas), niezwłocznie, a w każdym przypadku nie później niż 14 dni od dnia, w którym Sprzedawca został poinformowany o decyzji o wykonaniu prawa odstąpienia od

Umowy.

7. Sprzedawca dokona zwrotu płatności przy użyciu takich samych sposobów płatności, jakie zostały przez Klienta użyte w pierwotnej transakcji, chyba że Klient wyraźnie zgodził się na inne rozwiązanie; w każdym przypadku Klient nie ponosi żadnych opłat w związku z tym zwrotem.

8. Sprzedawca może wstrzymać się ze zwrotem płatności do czasu otrzymania Towaru lub do czasu dostarczenia mu dowodu jego odesłania, w zależności od tego, które zdarzenie nastąpi wcześniej

9. Zwrotu Towaru należy dokonywać na adres wskazany na koncie Sprzedawcy.

10. Proszę odesłać lub przekazać Sprzedawcy Towar niezwłocznie, a w każdym razie nie później niż 14 dni od dnia, w którym Klient poinformował Sprzedawcę o odstąpieniu od niniejszej Umowy. Termin jest zachowany, jeżeli Klient odeśle rzecz przed upływem terminu 14 dni.

11. Klient ponosi wyłącznie bezpośrednie koszty zwrotu rzeczy.

12. Klient odpowiada za zmniejszenie wartości Towaru wynikające z korzystania z niego w sposób inny niż było to konieczne do stwierdzenia charakteru, cech i funkcjonowania rzeczy.

13. Zgodnie z obowiązującymi przepisami, prawo odstąpienia od Umowy Sprzedaży nie przysługuje Konsumentowi w odniesieniu m.in. do Umowy:

1) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Przedsiębiorca wykonał w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości;

2) w której cena lub wynagrodzenie zależy od wahań na rynku finansowym, nad którymi Przedsiębiorca nie sprawuje kontroli, i które mogą wystąpić przed upływem terminu do odstąpienia od Umowy;

3) w której przedmiotem świadczenia jest Towar nieprefabrykowany, wyprodukowany według specyfikacji Konsumenta lub służący zaspokojeniu jego zindywidualizowanych potrzeb;

4) w której przedmiotem świadczenia jest Towar ulegający szybkiemu zepsuciu lub mający krótki termin przydatności do użycia;

5) w której przedmiotem świadczenia jest Towar dostarczany w zapieczętowanym opakowaniu, którego po otwarciu opakowania nie można zwrócić ze względu na ochronę zdrowia lub ze względów higienicznych, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

6) w której przedmiotem świadczenia są Towary, które po dostarczeniu, ze względu na swój charakter, zostają nierozłącznie połączone z innymi rzeczami;

7) w której przedmiotem świadczenia są napoje alkoholowe, których cena została uzgodniona przy zawarciu Umowy sprzedaży, a których dostarczenie może nastąpić dopiero po upływie 30 dni i których wartość zależy od wahań na rynku, nad którymi Przedsiębiorca nie ma kontroli;

8) w której Konsument wyraźnie żądał, aby Przedsiębiorca do niego przyjechał w celu dokonania pilnej naprawy lub konserwacji; jeżeli Przedsiębiorca świadczy dodatkowo inne usługi niż te, których wykonania Konsument żądał, lub dostarcza Towary inne niż części zamienne niezbędne do wykonania naprawy lub konserwacji, prawo odstąpienia od Umowy przysługuje Konsumentowi w odniesieniu do dodatkowych usług lub Towarów;

9) w której przedmiotem świadczenia są nagrania dźwiękowe lub wizualne albo programy komputerowe dostarczane w zapieczętowanym opakowaniu, jeżeli opakowanie zostało otwarte po dostarczeniu;

10) o dostarczanie dzienników, periodyków lub czasopism, z wyjątkiem Umowy o prenumeratę;

11) zawartej w drodze aukcji publicznej

12) o świadczenie usług w zakresie zakwaterowania, innych niż do celów mieszkalnych, przewozu Towarów, najmu samochodów, gastronomii, usług związanych z wypoczynkiem, wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi;

13) o dostarczanie treści cyfrowych niedostarczanych na nośniku materialnym, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny, jeżeli Przedsiębiorca rozpoczął świadczenie za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta, który został poinformowany przed rozpoczęciem świadczenia, że po spełnieniu świadczenia przez przedsiębiorcę utraci prawo odstąpienia od Umowy, i przyjął to do wiadomości, a Przedsiębiorca przekazał Konsumentowi potwierdzenie otrzymania zgody na dostarczenie treści cyfrowych w okolicznościach powodujących utratę prawa odstąpienia od umowy,

14) o świadczenie usług, za które Konsument jest zobowiązany do zapłaty ceny w przypadku których Konsument wyraźnie zażądał od Przedsiębiorcy, aby przyjechał do niego w celu dokonania naprawy, a usługa została już w pełni wykonana za wyraźną i uprzednią zgodą Konsumenta.

14. Prawo odstąpienia od Umowy zawartej na odległość nie przysługuje podmiotowi innemu niż Konsument lub Przedsiębiorca na prawach Konsumenta.

§ 11
Świadczenie usług drogą elektroniczną

1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez Klientów przy użyciu danych Usługodawcy, wskazanych w § 3 niniejszego Regulaminu.

2. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:

a) możliwość założenia Konta na Platformie,

b) możliwość zawarcia Umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną,

c) możliwość otrzymywania Newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na Newsletter na stronie Platformy).

3. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub, w przypadku udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie stosownej zgody w procesie składania Zamówienia. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta na Platformie, na czas nieokreślony zostaje zawarta nieodpłatna Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

4. Klient może w każdym czasie usunąć konto w panelu Klienta lub przesłać żądanie usunięcia na adres e–mailowy Platformy.

5. Na koncie Klienta przechowywane są informacje dotyczące danych Klienta i złożonych zamówień. W przypadku usunięcia Konta, Sprzedawca będzie przechowywał informacje o złożonych Zamówieniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Platformy – chyba, że Klient sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Sprzedawca nie będzie miał nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.

6. Zapis na Newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do Newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania Zamówienia. W przypadku skutecznego zapisu na Newsletter, Sprzedawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Klientowi wiadomości e–mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Klient może w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e–mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Platformy.

7. W przypadku chęci złożenia reklamacji, Klient powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy.

8. Sprzedawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Platformy w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e–mail Sprzedawcy.

9. Treści zawarte w Newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Sprzedawcy.

10. Konsument może odstąpić od Umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Sprzedawcy. Niezależnie od tego, użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.

§ 12
Polubowne rozwiązywanie sporów

1. Konsument ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Konsument ma możliwość, przykładowo:

1) zwrócenia się do stałego polubownego sądu konsumenckiego z wnioskiem o rozstrzygnięciu sporu,

2) zwrócenia się do wojewódzkiego inspektora Inspekcji Handlowej z wnioskiem o wszczęcie postępowania mediacyjnego w sprawie polubownego zakończenia sporu,

3) skorzystania z pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika prawa Konsumenta lub organizacji społecznej, do której statutowych zadań należy ochrona Konsumentów.

2. Konsument może skorzystać z unijnej platformy internetowej ODR, dostępnej pod adresem: https://ec.europa.eu/consumers/odr/.

3. Więcej szczegółowych informacji znajduje się na stronie: https://polubowne.uokik.gov.pl/.

III ROZDZIAŁ – DLA SPRZEDAWCÓW

§ 13
Rejestracja – Konto Sprzedawcy

1. Utworzenie Konta Klienta jest możliwe po dokonaniu nieodpłatnej Rejestracji przez

osoby fizyczne prowadzące działalność gospodarczą, osoby prawne lub jednostki organizacyjne nieposiadające osobowości prawnej, której ustawa przyznaje zdolność

prawną.

2. Rejestracja odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego udostępnionego przez Usługodawcę na stronie Platformy oraz wysłanie go poprzez wybranie odpowiedniej funkcji oznaczonej przyciskiem „Zarejestruj się”.

3. Sprzedawca jest zobowiązany do podania danych tożsamych z wpisem do Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej albo Krajowego Rejestru Sądowego.

4. Podczas Rejestracji Sprzedawca ustala indywidualne Hasło dostępu do Konta. Sprzedawca jest zobowiązany do nieudostępniania Hasła osobom trzecim.

5. W trakcie Rejestracji, Sprzedawca ma możliwość zapoznania się z Regulaminem oraz Polityką prywatności.

6. W trakcie Rejestracji Sprzedawca może dobrowolnie wyrazić zgodę na przetwarzanie swoich danych osobowych w celach marketingowych poprzez zaznaczenie odpowiedniego pola formularza rejestracyjnego. W takim przypadku Usługodawca wyraźnie informuje o celu zbierania danych osobowych Klienta, a także o znanych Usługodawcy lub przewidywanych odbiorcach tych danych.

7. Do zakończenia Rejestracji wymagana jest weryfikacja i akceptacja Konta przez Usługodawcę. Weryfikacja może obejmować konieczność przedłożenia stosownej dokumentacji w wyznaczonym przez Usługodawcę terminie.

8. Po zakończonej Rejestracji, Sprzedawca otrzymuje niezwłocznie, drogą elektroniczną na adres e–mail podany w formularzu rejestracyjnym potwierdzenie Rejestracji przez Usługodawcę. Z tą chwilą zawarta zostaje Umowa o świadczenie drogą elektroniczną usługi prowadzenia Konta Sprzedawcy, zaś Sprzedawca uzyskuje możliwość dostępu do Konta i dokonywania zmian podanych podczas Rejestracji danych.

9. Sprzedawca nie jest upoważniony do publikowania w ramach Platformy treści, które zarówno bezpośrednio, jak i pośrednio mogą zachęcać Klientów do dokonania zakupu Towaru poza Platformą.

10. Sprzedawca jest zobowiązany do niezwłocznej aktualizacji danych, nie później niż w terminie 5 dni od momentu wystąpienia zmiany.

§ 14
Funkcjonalności Konta Sprzedawcy

1. Po zakończonej Rejestracji, Sprzedawca może się zalogować na Konto Sprzedawcy i korzystać Usługi marketplace oraz z funkcjonalności Konta Sprzedawcy.

2. Do funkcjonalności Konta Sprzedawcy należy:

1) zarządzanie danymi Sprzedawcy;

2) wystawianie Ofert na Platformie, służące prezentacji Towarów Sprzedawcy;

3) zarządzanie Ofertami, w szczególności poprzez określenie ich dostępności, ceny i ilości Towaru oraz sposobów dostawy;

4) możliwość określenia warunków sprzedaży z Klientami w zakresie nieuregulowanym niniejszym Regulaminem, z zastrzeżeniem, że warunki te nie mogą być mniej korzystne dla Klientów niż te, które wynikają z powszechnie obowiązujących przepisów prawa oraz Regulaminu;

5) zawieranie Umów Sprzedaży z Klientami.

§ 15
Publikowanie Ofert

1. Publikowanie Ofert jest możliwe z poziomu Konta Sprzedawcy.

2. Każda Oferta Towaru, prezentowanego w celu zbycia za pośrednictwem Platformy musi zawierać:

1) opis Towaru oraz fotografię produktową;

2) dane szczegółowe Towaru wraz ze specyfikacją;

3) liczbę sztuk możliwych do zakupienia w ramach danej Oferty;

4) termin realizacji oraz termin dostawy Zamówienia.

3. Jeżeli Sprzedawca wprowadza obniżki, promocje lub rabaty, jest zobowiązany do

informowania o najniższej cenie Towaru z okresu 30 dni przed obniżką ceny zgodnie

z obowiązującymi przepisami.

4. Sprzedawca nie może podejmować działań mogących wprowadzić Klientów w błąd, w tym w szczególności dotyczących informacji łącznego kosztu Towaru oraz najniższego możliwego kosztu jego dostawy. Obejmuje to również całkowity zakasz sztucznego zaniżania cen poprzez zaniżenie ceny Towaru przy jednoczesnym zawyżeniu kosztów za jego dostawę w taki sposób, aby oferowane warunki prezentowały się na tle pozostałych Ogłoszeń jako korzystniejsze, mimo, iż łączny koszt Towaru i przesyłki w rzeczywistości nie jest korzystniejszy dla Klienta.

5. Sprzedawca, przez cały okres korzystania z Platformy, może prezentować za pośrednictwem Platformy wyłącznie Towary, które:

1) zostały legalnie wprowadzone oraz dopuszczone do obrotu;

2) co do których uregulowano wszelkie należności publicznoprawne wynikające z wprowadzenia Towaru do obrotu, w tym w szczególności podatki oraz cła, przed umieszczeniem Oferty na Platformie;

3) nie są przedmiotem postępowania sądowego, zabezpieczającego lub egzekucyjnego oraz nie są obciążone prawami osób trzecich;

4) w stosunku do których nie zgłoszono jakikolwiek roszczeń osób trzecich;

5) spełniają wymagania wynikające z powszechnie obowiązujących przepisów prawa, m.in. w zakresie bezpieczeństwa i zgodności z zasadniczymi oraz szczegółowymi wymaganiami;

6) posiadają pełną dokumentację i oznaczenia zgodne z obowiązującymi przepisami prawa, dostosowane do specyfiki danego Towaru, w tym szczególnie: oznaczenia producenta lub importera, instrukcję obsługi w docelowym języku, instrukcję konserwacji oraz pozostałą dokumentację zawierającą jasne i zrozumiałe informacje niezbędne do prawidłowego użytkowania Towaru, dokumentację pochodzenia, znak zgodności z przepisami prawa, informacje o dopuszczeniu do obrotu, określenie energochłonności, informację o składnikach Towaru, termin trwałości, informacje o potencjalnych zagrożeniach związanych z użytkowaniem Towaru oraz sposobach ich przeciwdziałania, wszelkie niezbędne oznakowania i dokumentację dotyczącą sprzętu elektrycznego i elektronicznego, a także wszelkie wymagane atesty, homologacje i certyfikaty oraz zgody, zezwolenia i koncesje – jeżeli tego wymaga charakter Towaru;

7) są oryginalne, fabrycznie nowa oraz posiadają oryginalne opakowanie;

8) są przechowywane oraz transportowane zgodnie ze wymogami producenta;

9) nie naruszają w żaden sposób powszechnie obowiązujących przepisów prawa.

6. Sprzedawca nie jest uprawniony do oferowania Towaru, który nie spełnia wymogów wskazanych w ust. 6, także jako produktów oferowanych jako „gratis” do Zamówienia.

7. Sprzedawca jest zobowiązany do przedstawienia na każde żądanie Usługodawcy pełnych oraz zgodnych ze stanem rzeczywistym informacji i dokumentów, które potwierdzają spełnienie wskazanych w ust. 6 wymogów.

8. Przekazując wszelkie informacje dotyczące Towaru, również w ramach utworzenia Oferty, Sprzedawca oświadcza, iż są one zgodne z prawdą, aktualne i nie naruszają obowiązujących przepisów prawa oraz praw osób trzecich. Treści mogą dotyczyć wyłącznie przedmiotu Oferty.

9. Treści publikowane w ramach Ogłoszeń nie są Ofertą i stanowią informację handlową rozumianą jako zaproszenie do zawarcia Umowy Sprzedaży.

§ 16
Wymogi dotyczące dostawy zapewnianej przez Sprzedawców

1. Zakazane jest oferowanie za pośrednictwem Platformy Towarów w modelu dropshippingu. Sprzedawca może oferować za pośrednictwem Platformy wyłącznie Towary, które posiada na magazynie i jest odpowiedzialny za ich bezpośrednią wysyłkę do Klienta.

2. Sprzedawca jest odpowiedzialny za kompletną i terminową wysyłkę Towaru z własnego magazynu oraz uzupełnienie informacji o oferowanych formach dostawy w ramach Konta Sprzedawcy.

3. Sprzedawca jest zobowiązany do wskazania całkowitego terminu, po którym Klient otrzyma Zamówienie, na który składa się czas realizacji Zamówienia oraz czas dostarczenia Zamówienia przez przewoźnika. Termin, po którym Klient otrzyma Zamówienie nie może być dłuższy niż 30 dni, z zastrzeżeniem ust. 4.

4. Sprzedawca chcący oferować Towary w ramach przedsprzedaży dokonuje indywidualnych ustaleń z Usługodawcą. Usługodawca jest uprawniony do nieudzielenia zgody na sprzedaż Towarów w formie przedsprzedaży.

5. Sprzedawca jest zobowiązany do przestrzegania regulaminu wybranej przez siebie firmy kurierskiej.

6. Sprzedawca ma możliwość skorzystania z integracji swoich Ofert z firmami kurierskimi, z którymi Usługodawca współpracuje, jeżeli taka opcja jest dostępna w ramach Konta Sprzedawcy.

§ 17
Opłaty i rozliczenia

1. Sprzedawcy umieszczający Ofertę Towaru na Platformie, jest zobowiązany do uiszczenia Opłaty prowizyjnej od sprzedaży, stanowiącej 10% procent wartości każdego Zamówienia złożonego przez Klienta za pośrednictwem Platformy na Towar Sprzedawcy.

2. Wypłaty z tytułu zrealizowanych Umów Sprzedaży będą realizowane w czasie rzeczywistym na rachunek bankowy Sprzedawcy za pośrednictwem płatności elektronicznej TPay, obsługiwanej przez spółkę Krajowy Integrator Płatności spółka akcyjna z siedzibą w Poznaniu, plac Andersa 3, 61–894 Poznań, wpisaną do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego prowadzonego przez Sąd Rejonowy Poznań – Nowe Miasto i Wilda w Poznaniu, VIII Wydział Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0000412357, NIP: 7773061579. Regulamin TPay jest dostępny pod adresem: https://tpay.com/user/assets/files_for_download/regulamin.pdf.

3. Uiszczenie Opłaty prowizyjnej od sprzedaży następuje automatycznie – wypłaty, o których mowa w ust. 2 powyżej zostają pomniejszone o Opłatę prowizyjną i zostaną w takiej formie przekazane na rachunek bankowy Sprzedawcy.

4. Opłata prowizyjna jest naliczana za każde złożone Zamówienie, bez względu na fakt przyjęcia Zamówienia do realizacji przez Sprzedawcę.

§ 18
Upoważnienia i licencje

1. Sprzedawca upoważnia Usługodawcę do udzielenia we własnym imieniu upoważnienia operatorom płatności, za pomocą których Klienci mogą opłacić Zamówienie i którzy przyjmują środki pieniężne od Klientów za złożone Zamówienia. Upoważnienie jest niezbędne do przetworzenia Zamówienia i otrzymania przez Sprzedawcę ceny sprzedanego Towaru na Konto Sprzedawcy na Platformie.

2. Sprzedawca udziela Usługodawcy niewyłącznej licencji do korzystania z materiałów i treści udostępnianych na Platformie w ramach prezentacji oraz sprzedaży Towarów Sprzedawcy i oświadcza, że jest upoważniony do udzielenia licencji oraz dostarczane przez niego materiały i treści są wolne od wad fizycznych oraz prawnych i roszczeń osób trzecich, nie naruszają praw i dóbr osób trzecich. Licencja jest udzielana w celu prowadzenia działań promocyjnych i marketingowych.

3. Usługodawca może udzielić Sprzedawcy niewyłącznej licencji do posługiwania się nazwą Platformy oraz logo Platformy, wyłącznie w celu informowania o prowadzonej za pośrednictwem Platformy działalności. Licencja jest udzielana wyłącznie w drodze indywidualnej decyzji Usługodawcy, po uprzednim Kontakcie ze Sprzedawcą.

4. Licencje, o których mowa w ust. 4 i 5 są udzielane na czas trwania Umowy między Sprzedawcą a Usługodawcą, na następujących polach eksploatacji:

1) w zakresie utrwalania i zwielokrotniania utworu – wytwarzanie określoną techniką egzemplarzy utworu, w tym techniką drukarską, reprograficzną, zapisu magnetycznego oraz techniką cyfrową;

2) w zakresie obrotu oryginałem albo egzemplarzami, na których utwór utrwalono – wprowadzanie do obrotu, użyczenie lub najem oryginału albo egzemplarzy;

3) w zakresie rozpowszechniania utworu w sposób inny niż określony w pkt 2 – publiczne wykonanie, wystawienie, wyświetlenie, odtworzenie oraz nadawanie i reemitowanie, a także publiczne udostępnianie utworu w taki sposób, aby każdy mógł mieć do niego dostęp w miejscu i w czasie przez siebie wybranym.

§ 19
Odpowiedzialność Sprzedawcy względem Klienta

1. Podstawa i zakres odpowiedzialności Sprzedawcy względem Klienta, jeżeli sprzedany Towar ma wadę, są określone powszechnie obowiązującymi przepisami prawa, w szczególności ustawą o prawach Konsumenta.

2. Sprzedawca jest zobowiązany do wdrożenia procesów reklamacyjnych oraz związanych z odstąpieniem przez Klienta od Umowy Sprzedaży zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa oraz Regulaminem dla Klientów, stanowiącym Załącznik nr 2 do niniejszego Regulaminu.

3. W przypadku, gdy Sprzedawca nie spełnia wskazanych w poprzednich ustępach wymogów, Usługodawca jest uprawniony do wypowiedzenia Sprzedawcy Umowy o świadczenie usług w trybie § * niniejszego Regulaminu.

§ 20
Odpowiedzialność Sprzedawcy

1. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność prawną oraz faktyczną za wszelkie czynności, których dokonuje za pośrednictwem Platformy lub Konta Sprzedawcy, w tym również za zachowanie danych dostępowych do Konta Sprzedawcy i zapobieganie udostępnieniu ich niepowołanym osobom trzecim.

2. Sprzedawca ponosi odpowiedzialność za prawdziwość, rzetelność i aktualność publikowanych za pośrednictwem Platformy treści.

3. Usługodawca nie ponosi odpowiedzialności za:

1) niedostępność Platformy lub Konta Sprzedawcy spowodowaną przerwami technicznymi, awariami bądź działaniem lub zaniechaniem osób trzecich;

2) treści zamieszczane w ramach Ogłoszeń przez Sprzedawcę, w tym w szczególności za prawdziwość, aktualność oraz rzetelność informacji podawanych przez Sprzedawcę;

3) stan prawny, legalność, bezpieczeństwo oraz stan fizyczny Towarów Sprzedawcy;

4) oświadczenia składane Klientom przez Sprzedawcę;

5) zdolność Sprzedawcy oraz Klienta do zawarcia i realizacji Umowy Sprzedaży;

6) brak zainteresowania Towarami oferowanymi przez Sprzedawcę, w tym także Towarami będącymi przedmiotem Licytacji oraz Ogłoszeń o pracę;

7) działania Sprzedawcy wobec Klientów, w tym w szczególności za nienależytą realizację lub brak realizacji obowiązków Sprzedawcy z tytułu Umowy Sprzedaży oraz wynikających z niezgodności Towaru z Umową, rękojmi oraz gwarancji w odniesieniu do przedmiotu Umowy Sprzedaży zawieranej między Sprzedawcą a Klientem;

8) nieprawidłowe przetwarzanie oraz zabezpieczenie przez Sprzedawcę danych osobowych Klientów, którzy złożyli Zamówienie u Sprzedawcy lub skontaktowali się ze Sprzedawcą za pośrednictwem Platformy;

9) nieprawidłowe zabezpieczenie danych dostępowych lub udostępnienie ich osobom trzecim;

10) działanie systemów teleinformatycznych i urządzeń Sprzedawcy;

11) działanie siły wyższej.

§ 21
Przetwarzanie danych osobowych Klientów przez Sprzedawcę

1. Sprzedawca ma obowiązek przetwarzać dane Klientów, którzy Kontaktują się z nim lub składają Zamówienia za pośrednictwem Platformy zgodnie z postanowieniami niniejszego paragrafu.

2. Zebrane dane osobowe są przetwarzane zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa, w tym w szczególności w poszanowaniu przepisów Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE, a także Polityką Prywatności Platformy, stanowiącą Załącznik nr 3 do niniejszego Regulaminu.

3. Sprzedawca jest obowiązany do dochowania najwyższej staranności w przetwarzaniu danych osobowych Klientów Platformy oraz do zapewnienia odpowiedniego poziomu bezpieczeństwa danych. Sprzedawca jest obowiązany do zagwarantowania dopełnienia obowiązków prawnych związanych z przetwarzaniem danych osobowych, takich jak: prowadzenie dokumentacji, realizacja żądań osób, których dane dotyczą, zawieranie umów powierzenia przetwarzania danych oraz upoważnianie pracowników.

4. Sprzedawca oświadcza, iż będzie korzystał z danych osobowych Klientów korzystających z Platformy wyłącznie w celach niezbędnych do efektywnego prowadzenia sprzedaży internetowej za pośrednictwem Platformy, tj. w celu wykonania Umowy Sprzedaży oraz zapewnienia jak najwyższego poziomu obsługi posprzedażowej Klientów.

§ 22
Usługi świadczone drogą elektroniczną dla Sprzedawców

1. Usługodawca podejmuje działania w celu zapewnienia w pełni poprawnego działania Platformy, w zakresie wynikającym z aktualnej wiedzy technicznej i zobowiązuje się do usunięcia w rozsądnym terminie wszelkich nieprawidłowości zgłoszonych przez

Sprzedawców przy użyciu Danych Usługodawcy.

2. Nieodpłatne usługi świadczone drogą elektroniczną przez Usługodawcę to:

d) możliwość założenia Konta na Platformie,

e) możliwość zawarcia Umowy ze Sprzedawcą drogą elektroniczną,

f) możliwość otrzymywania Newslettera (w przypadku umożliwienia zapisu na Newsletter na stronie Platformy)

3. Założenie Konta odbywa się poprzez wypełnienie formularza rejestracyjnego lub, w przypadku udostępnienia takiej możliwości, poprzez zaznaczenie stosownej zgody w procesie składania Zamówienia. Z chwilą dokonania skutecznej rejestracji Konta na Platformie, na czas nieokreślony zostaje zawarta nieodpłatna Umowa o świadczenie usług drogą elektroniczną.

4. Sprzedawca może w każdym czasie usunąć Konto w panelu Sprzedawcy lub przesłać żądanie usunięcia na adres e–mailowy Platformy.

5. Na Koncie Sprzedawcy przechowywane są informacje dotyczące danych Sprzedawcy, Klientów i złożonych Zamówień. W przypadku usunięcia Konta Sprzedawcy, Usługodawca będzie przechowywał informacje o złożonych Zamówieniach do czasu upływu przedawnienia możliwych roszczeń wynikających z konkretnego stosunku prawnego lub przez cały czas funkcjonowania Platformy – chyba, że Klient lub Sprzedawca sprzeciwi się przechowywaniu tych informacji, a Usługodawca nie będzie miał nadrzędnego prawnie uzasadnionego interesu w ich przechowywaniu.

6. Zapis na Newsletter może być dokonany poprzez przesłanie wypełnionego formularza zapisu do Newslettera lub zaznaczenie zgody w procesie składania Zamówienia. W przypadku skutecznego zapisu na Newsletter, Usługodawca świadczy usługę drogą elektroniczną polegającą na przesyłaniu Sprzedawcy i Klientowi wiadomości e–mail, które zawierają informacje o produktach, promocjach lub usługach Sprzedawcy. Sprzedawca i Klient mogą w każdym czasie zrezygnować z otrzymywania Newslettera klikając w przycisk służący rezygnacji zawarty w wiadomości e–mail lub przesyłając rezygnację na adres mailowy Platformy.

7. W przypadku chęci złożenia reklamacji, Sprzedawca powinien podać swoje imię i nazwisko, adres do korespondencji, rodzaj i datę wystąpienia nieprawidłowości związanej z funkcjonowaniem Platformy.

8. Usługodawca zobowiązuje się do rozpatrzenia każdej reklamacji dotyczącej działania Platformy w terminie do 14 dni. Klient jest proszony o przesłanie reklamacji na adres e–mail Sprzedawcy.

9. Treści zawarte w Newsletterze podlegają ochronie praw autorskich. Zakazane jest ich kopiowanie, utrwalanie, rozpowszechnianie bez zgody Usługodawcy.

10. Konsument może odstąpić od Umowy o dostarczanie treści cyfrowych w terminie 14 dni od jej zawarcia, bez podawania przyczyny, przekazując informację Usługodawcy. Niezależnie od tego, użytkownik może w każdej chwili złożyć oświadczenie o rezygnacji ze świadczonych usług.

§ 23
Rozwiązanie Umowy zawartej między Sprzedawcą a Usługodawcą

1. Umowa o świadczenie usług zostaje zawarta na czas nieokreślony. Zobowiązania Sprzedawcy względem Klientów, dotyczące obsługi posprzedażowej związanej z zawarciem Umowy Sprzedaży z Klientem nie wygasają po rozwiązaniu Umowy o świadczenie usług zawartej z Usługodawcą.

2. Usługodawca i Sprzedawca mogą rozwiązać Umowę o świadczenie usług w dowolnym czasie bez wskazania przyczyny, z zachowaniem miesięcznego okresu wypowiedzenia ze skutkiem na okresu rozliczeniowego. Po upływie okresu wypowiedzenia zalogowanie do Konta Sprzedawcy i przywrócenie treści zamieszczonych przez Sprzedawcy są niemożliwe.

3. Umowa może zostać rozwiązana przez Usługodawcę bez zachowania okresu wypowiedzenia w przypadku naruszenia przez Sprzedawcę postanowień niniejszego Regulaminu.

4. Usługodawca może odmówić ponownej Rejestracji Sprzedawcy, z którym uprzednio rozwiązał Umowę w trybie opisanym w ust. 3 niniejszego paragrafu.

5. W przypadku zmiany niniejszego Regulaminu, Sprzedawca jest upoważniony do złożenia z tego tytułu wypowiedzenia Umowy o świadczenie usług w terminie 14 dni od chwili otrzymania powiadomienia o zmianie Regulaminu. Jeżeli Sprzedawca nie wypowie Umowy we wskazanym terminie, zmiana Regulaminu staje się wobec niego skuteczna z upływem 14–dniowego terminu.

IV ROZDZIAŁ – POSTANOWIENIA KOŃCOWE – DLA KLIENTÓW I SPRZEDAWCÓW

§ 24
Postanowienia końcowe

1. Wszelkie prawa do Platformy oraz oferowanych Towarów, w tym prawa własności intelektualnej, majątkowe i osobiste prawa autorskie należą do Usługodawcy. Bez zgody Usługodawcy, nie jest możliwe m.in. powielanie, przerabianie treści oferowanych przez Usługodawcę.

2. Usługodawca zastrzega sobie prawo do dokonywania zmian w Regulaminie istotnych przyczyn, takich jak np. zmiana Oferty, zmiana przepisów prawa. Nowy regulamin wchodzi w życie z dniem publikacji. O zmianie regulaminu zarejestrowani Użytkownicy zostaną poinformowani za pomocą wiadomości e–mail.

3. Sprzedawca ma prawo do zmieniania cen Towarów oraz wprowadzania promocji bez uszczerbku dla umów zawartych przed tymi zmianami.

4. W sprawach nieuregulowanych w niniejszym Regulaminie mają zastosowanie powszechnie obowiązujące przepisy prawa polskiego.

5. Żadne z postanowień Regulaminu nie służy ograniczeniu praw Konsumenta lub Przedsiębiorcy na prawach Konsumenta, gwarantowanych przez ustawę o prawach Konsumenta oraz inne obowiązujące akty prawne.

6. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej Umowy Sprzedaży, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. Usługodawca wskazał możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń w § 12 niniejszego Regulaminu.

7. W przypadku powstania sporu na gruncie zawartej między Sprzedawcą a Usługodawcą Umowy o świadczenie usług, strony będą dążyły do rozwiązania sprawy polubownie. W przypadku, gdy stronom nie uda się rozwiązać sprawy polubownie, spory między Usługodawcą a Sprzedawcą będą rozstrzygane przez sąd powszechny właściwy dla siedziby Usługodawcy.

V ROZDZIAŁ – WZORY FORMULARZY REKLAMACJI I OŚWIADCZENIA O

ODSTĄPIENIU OD UMOWY

Wzór oświadczenia dotyczącego reklamacji oraz oświadczenia o odstąpieniu od Umowy – skorzystanie z poniższych wzorów nie jest obowiązkowe, a jedynie rekomendowane.

ZAŁĄCZNIK NR 1

DO REGULAMINU PLATFORMY INTERNETOWEJ MIKESPORT.PL

 

 Miejscowość, data

 

Imię, nazwisko

Adres Konsumenta

Nr. Zamówienia

Do (prosimy o uzupełnienie adresata oraz

adresu)

……………………………………………

……………………………………………

…………………………………………… 

OŚWIADCZENIE O ODSTĄPIENIU OD UMOWY

ZAWARTEJ NA ODLEGŁOŚĆ

 

Oświadczam, że odstępuję od Umowy nr ...................., zawartej dnia ....................

dotyczącej zakupu Towaru  ……………………………………………

Proszę o zwrot kwoty ……………… na nr rachunku bankowego:

 

……………………………………………………………………………………………………………

 

…………………...............................

podpis Konsumenta

ZAŁĄCZNIK NR 2

DO REGULAMINU PLATFORMY INTERNETOWEJ MIKESPORT.PL

 

 Miejscowość, data

 

Imię, nazwisko

Adres Konsumenta

Nr. Zamówienia

Do (prosimy o uzupełnienie adresata oraz

adresu)

……………………………………………

……………………………………………

…………………………………………… 

FORMULARZ REKLAMACJI PRODUKTU

 

Niniejszym zawiadamiam, iż zakupiony przeze mnie w dniu ……………. Towar jest niezgodny z Umową (wadliwy). Wada polega na

……………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………………

………………………………………….........................................................................................................…….

Numer Zamówienia (dostępny po zalogowaniu lub w wiadomości e–mail potwierdzającej Zamówienie)

…………………………………………………………………………………………………………………………………………

 

Wada została stwierdzona w dniu ……………………….. . Z uwagi na powyższe:

 

•        żądam nieodpłatnej naprawy Towaru

•        żądam wymiany Towaru na nowy

W przypadkach określonych w przepisach:

•        składam oświadczenie o obniżeniu ceny Towaru o kwotę ……….. (słownie: ………) zł,

•        składam oświadczenie o odstąpieniu od Umowy

proszę o zwrot podanej kwoty na konto

………………………………………………………….........................................................................................……………

 

/przekazem pocztowym na mój adres ……………………………………………………....

 

 

…………………...............................

podpis Konsumenta